Dödshjälp

Dödshjälp?

Kommer ihåg att vi hade en uppgift som handlade om dödshjälp förut i skolan, och jag tycker att det är väldigt svårt.

Jag tycker att det ska vara lagligt i vissa fall beroende på personens bakgrund. Om han/hon som ligger på dödsbädden, har jätte ont, inte kan gå, se, eller höra. Om han/hon inte har någon familj, bekanta eller nått att leva för. Då tycker jag att man ska hjälpa den personen genom att ta stopp för personens lidande, om den vill! Tycker att det är lite lika som en katt, hund eller något annat djur som bara lider, då avlider man de djuret.

Det är såklart en annan sak om personen har familj som bryr sig om, och har något att leva för, då tycker jag att man ska peppa, den ska få hjäp att se framåt, då finns det en chans i alla fall.

Vad tycker ni?






"Dödshjälp eller eutanasi är att på medicinsk väg orsaka eller bidra till en
patients död, på dennes, eller nära anhörigs begäran. Eutanasi när det gäller människor
anses vara en kontroversiell fråga världen över. "




Före och efterbild sen sjukdomen angripit

Nekades dödshjälp - nu har Chantal hittats död
Tumören tog död på synen, lukten och smaken.
Till slut var Chantal Sébires enda önskan att själv dö - men president Nicolas Sarkozy
nekade henne dödshjälp.
På onsdagskvällen hittades hon död i sitt hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0