Dag 19 – Detta ångrar jag

Detta ångrar jag

Det finns väldigt mycket som jag ångrar. Men någon som jag ångrar nu är att jag inte gick ”barn- och fritidprogrammet” i gymnasiet. Jag valde handel i första hand, sen barn- och fritid i andra hands val. Men jag kom in på handel och jag tyckte det var toppen, jätte glad att jag kom in där. Men när jag hade gått första året på handel, och kom in i på andra året kom funderingarna om jag verkligen ville jobba med handel när jag gick ut skolan. Och efter olika praktikplatser osv förstod jag att jag valde fel. Jag vill ju jobba med barn, det har jag nästan alltid velat. {Jag trivs jätte bra på jobbet, OKQ8 kundservice, som jag är på nu, men jag har fortfarande mina drömmar}.

Problemet som är nu är att man måste ha högskoleutbildning för att få jobba som förskolelärare. Och man måste ha godkänt i Engelska B för att komma in på lärarprogrammet. Och det har ju såklart inte jag! Jag försökte göra om nationella provet efter jag slutat skolan, men fick även då IG.





BILD - Tagen från google


Kommentarer
Postat av: Alba

Att jobba på dagis verkar vara så kul :D

2011-03-09 @ 13:12:24
URL: http://albalauthers.blogg.se/
Postat av: CillaaH♥

Jag ångrar mig med.. lätt å vara efterklok :)

2011-03-09 @ 14:51:09
URL: http://cillaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0