Självmord?!

Självmord, jag tycker att det är jävligt sorligt. Att det kan gå så långt att man vill ta sitt eget liv. Jag vet inte om jag ska tycka synd om dem eller inte. Jag tycker att dem som det är mest synd om är de som står personen närmast, familj, vänner osv. Det är dom som får lida och får hela sitt liv förstört. Visst, jag ska inte säga att det bara är egoistiskt att ta sitt liv, det kan ju vara en person som har det väldigt (understryket) svårt, kanske inte har någon familj kvar, haft ett hemskt liv. Jag kan förstå att det är väldigt svårt för en sådan person, men vi är ju människor och det går alltid att få det bättre på något vis, det gäller bara att kämpa och tänka framåt.

Sen finns det ju sjuka människor som bara känner för att ta sitt liv, och visa upp det, bara för att göra det liksom! Det finns ju ett exempel som jag hittade på en väns blogg där han fotade varje minut hur man gjorde hängde sig, en livekamera som publicerades varje minut på ett forum. Det är helt sjuk! Och folk frågade honom varför han skulle göra det här, om han mådde dåligt? Men nej, han hade det jätte bra, egen lägenhet, vänner, bra inkomst osv. Men han kände bara att det var dags nu, och han ville visa alla när han gjorde det.
Ahh, vad säger man. Sjukt.  

Någon som också är sjukt är att det finns så himla mycket sidor på internet, man behöver bara skriva "hur tar jag självmord på bästa sätt" osv så kommer det upp en massa.
Det finns hemsidor där det är filmat när dom gör självmord, det finns även hemsidor där folk har laddat upp videor där dom filmat när dom dödat någon människa eller djur. usch, idioter!

Om man skriver såhär på google så kommer det här upp som allternativ:



Sammanfattning,
fegt att ta sitt liv, tänk på de anhöriga som får lida i ett helt liv! Men sorligt att det kan gå så långt.




Kommentarer
Postat av: Ersson

Man tar inte självmord, man begår heter det :P

2011-03-23 @ 17:07:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0