Filmdag

Har haft filmdag idag,

kolla först på 27 dresses sen Älska mig

 

27 dresses

Jane är en romantisk och totalt osjälvisk kvinna som varit brudtärna inte mindre än 27 gånger och hennes egen lycka tycks inte finnas inom räckhåll. När hennes lillasyster, Tess, börjar förbereda sitt bröllop med Janes chef börjar dock Jane omvärdera sitt "alltid-brudtärna-liv"...

 




Älska mig

Älska mig är baserad på ungdomars egna berättelser om mobbning och utsatthet. Filmen handlar om 15-åriga Alice som inte blir accepterad för den hon är, och om Josse som inte vågar bry sig trots att hon egentligen vill. Det är en angelägen berättelse om att våga tro på den man är. Om vänskap, svek och förhoppningar om att få vara med, bli accepterad, att bli älskad.




Kommentarer
Postat av: Sandra

27 dresses är rolig! ;)



älska mig har jag sett den är bra! men så hemsk. :( grät lite av den...

2011-10-12 @ 22:22:06
URL: http://damii.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej!

Vart hittade du på Älska mig? Finner inte den någonstans.

2011-10-15 @ 13:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0