Stoppa pedofilerna


Källa: Sajten är motbjudande
Pedofiler hängs ut på svensk sajt





Klicka på bilderna ovan för större bild! Dämda pedofiler i Avesta + Hedemora 



Mina åsikter:

För:
Jag tycker helt klart att de som har gjort de här brotten får stå sitt kast och bli uthängd som de pedofiler de är. Vissa säger att det är en sjukdom att våldta en minderårig (eller vem som helst såklart), att det inte är "deras fel", men de är ju bara bull shit. De har själv valt att göra detta och det finns inget försvar. Tycker det är så sjukt att en vuxen man/kvinna kan tända på sexuellt umgänge med en minderårig, ett barn som som får hela sitt liv förstört. Hur skulle man kunna leva med sig själv? 
Sedan tycker jag att de får alldelens för dåliga straff för dessa brott. En man som har uttnyttjat en liten tjej 8 år tills hon vart 13 år och han får endast ett års fängelse.

Emot:
Sedan finns det tyvärr nog personer som blir oskyldigt dömda och anklagade. Man ska aldrig anklaga någon om man inte är 100% säker på vad det är som stämmer. 




Kommentarer
Postat av: Stefan

bra inlägg :) ännu ett argument emot är: vi i sverige vill inte att människor ska ta lagen i egna händer och genom att hänga ut pedofiler med namn och adress ¨så är det nästan en uppmaning till folk att skada dessa människor. Jag sympatiserar såklart inte med pedofiler, jag bara påpekar att rätssväsendet inte går ut på att vanliga människor ska straffa brottslingar.

2012-04-20 @ 12:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0