Religioner

Blev så jäkla förbannad för någon dag sen när jag fick höra att skolorna har tagit bort ämnen i skolan på religionen, Kristendomen. Dom har tagit bort kristendomen som ett ämne på religionen för det är kränkande för vissa och klasserna får tydligen inte ha någon bibel i skolorna nu heller. Vad är det jag hör, tänkte jag. Varför ska VI i Sverige då läsa om hinduismen, buddismen osv. Vi visar all respekt för deras religioner, varför kan inte vi få ha en egen religion då också?

Sen hade det tydligen pratats om eleverna skulle till kyrkan med skolan så fick det inte finnas några biblar där, och har läst att vissa skolor förbjuder att tända ljus där inne, inte får ha Jesus på korset framme och dom får inte läsa vissa psalmer. Och många skolor får inte ens ha sina skolavslutningar i kyrkan eller med en präst.

Vi är ju snart inte ett land Sverige med svenskar… utan snart är vi ett ”allland”.

Blir så less på denna sliskiga jämlikhets/jämställdhets/Tolerans/Lagom/Jante-attityd... Vid minsta lilla risk att någon potentiellt kan känna sig kränkt så ska det förbjudas...

Jag har absolut inget emot invandrare eller så, utan förstår bara inte varför vi ska anpassa allt till dem. I vissa städer får invandrare gratis körkort när dom kommer till Sverige, medans vi får slita ihop våra pengar och betala tjugo tusen. Det har även vart uppe i diskussion att de ska få gratis tandvård.. men varför undrar jag?

Det jag också tycker är konstigt är att det oftast inte är utlänska som kommenterar eller klagar på rasism, utan det är svenskar som tycker att svenska folket själva är rasistiska.

 

Hmm, ja slut pratat om det, alla människor är lika mycket värda, alla har rätt att ha den religion de vill, vi ska hjälpa varandra…. Men vi kan inte hjälpa alla.

 

 

Kommentarer
Postat av: S

håller helt med. alla världreligioner, kristendom, islam, hinduism, buddhism ska ingå i ämnet religion osv...

2012-12-06 @ 01:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0