Gothic???

Gothic kläder är nått jag inte tycker är fint!!! Vad är det för stil egentligen? Hur kan man ens våga visa sig i de kläderna, haha okej nu överdriver jag lite… eller?.. nej men jag tycker inte det är fint och jag skulle inte kunna tänka mig att använda dem själv.

 

Gothic Lolita (GL) är en stil inom den japanska subkulturen Lolita. Färgschemat går i svartvitt och sammet är populärt. Stilen har influenser från det västerländska goth -modet med kors och mörka färger.
Långa, lösa sammetströjor och sammetskjolar, korsetter, tyllkjolar och klänningar och blusar med snörning. Många som gillar goth tycker om kläder med lite rött i, till exempel kjolar med röda rosor eller armvärmare av sammet. Gothare föredrar ofta långa kjolar framför korta.
Goth kläder för killar brukar ofta vara svarta skjortor, genomskinliga tröjor eller ibland till och med sidenskjortor. Det som utmärker kläder för goth-killar är kanske att de är lite androgyna. Tänk vampyrfilmer.

Tidsinställt inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0