Karneval

 Karnevalshelgen har vart så himla bra!!
I fredags gick vi ner på stan och mötte upp våra jobbarkompisar. Mattias skulle springa loppet med sitt jobb och jag med mitt. Så värmde upp lite och sedan sprang vi 5 kilometer, gick faktiskt över förväntan för min del, sprang på ca 30 minuter vilket är mitt personrekord. Vart så himla glad :D
Sen fikade vi lite och solen var framme så var skönt att sitta ute. Sedan vart det lottdragning och prisutdelning. Jag som aldrig vinner något, stod lugnt och förväntade mig inget, var nästan påväg att gå hem. Så ropar dom upp mitt namn så jag vann ett presentkort på colorama på 1500 kr. Happy! Dock har vi ju renoverat klart lägenheten så vet inte riktigt vad jag ska köpa där nu :P
 
 
Sen när vi kom hem duschade vi och drog sedan till Skogsbo och spelade lite kubb med Anna, Mattias, Malin, Maggan och Oskar. Mycket trevlig kväll, körde lite spel och hade mys.
 
Lördagen var vi först och åt lunch med Anna och Mattias, sen kikade vi marknaden lite snabbt. Jag och Mattias köpte en varsin resväska (var på tiden, har alltid lånat annars). Skönt att ha sin egen! :)
 
 
Sen åkte vi lite crusing i hundkojan, började vid dalahästan och kolla på bilar innan vi åkte. Enoksson och hans vänner åkte också med i deras bil.
 
Snyggt att vi insåg att vi råkat satt på oss nästan likadana kläder ;D
 
På kvällen sen fixade vi lite middag här först innan folket kom, vart en väldigt stor fest, kom mycket folk vilket var jätte kul! Vart lite dans på vardagsrummet här hemma också ;) Haha! Sen skulle vi ner på krogen, men var sån himla kö så vi kom inte in. När vi stod längst fram sa vakten att nu var det fullt så inga fler kom in, typiskt!! :(
Drog iaf till tältet på stan och lyssnade på band där istället. Emelie A och Niklas följde sedan med oss hem efter krogen en sväng när de väntade på skjuts. Sen kom Enoksson och Andersson och var sugna på efterfest.Så de var kvar till halv fem. Puh, jag höll på att somna fler gånger om där på natten ;)
 
 
Idag har vi städat undan alla jävla flaskor och burkar, blir ju så mycket efter en sån här gång.
Sen åkte jag och Mattias till Måns Ols och åt lite glass, är ju så himla fint där! Åkte hundkojan dit så tog ju lite tid och man var typ helt döv när man kom hem sen ;)
Ida kom sen över också och vi satt och snacka ett bra tag på balkongen, mycket trevligt!
Nu har jag precis duschat och ska bara mysa framför tvn resten av kvällen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0