Egypten

Har haft en helt underbar resa till Egypten med min älskling. Solen har stekt på varje dag, var molnigt två dagar men då passade vi på att göra annat än bara steka vid poolen. Vi hade fem olika resturanger på hotellet med olika maträtter så fanns att variera mellan vilket uppskattades. Här kommer en bomb med bilder från resan:

Vårt rum var helt okej, bra luftkonditionering personalen var duktiga att städa rummen, de fylle även på med vatten och läsk i kylskåpet vi hade.
Underhållning hade vi nästan varje kväll också.

Vi var sedan iväg på en utflykt, tog en rundtug genom Hurghada. Åkte i trånga gator där det var barn som sprang runt och beväpnad militär och poliser stor i varje gatuhörn nästan.
Åkte först till deras kyrka där vi fick gå in och kolla.
Sen åkte vi vidare till en moské, jag fick sätta på mig deras kläder för att komma in, var så "snygg" så.
Vi var sedan till en parfymeri där de gjorde parfymer. Köpte med mig en hem också. Var också in på en ställe där man kunde köpa papyrusrullar.
Utflycken avslutades med ett sandmuseum. Alla skulpturer är gjorda med endast vatten och sand, mycket fina.
Vi gick till ett shoppingcenter en dag också och där hittade vi ett McDonalds <3 Man kunde ju inte låta bli att äta där även fast man var på semester. Jätte gott var det också! Vi beställde precis som vi brukar göra med samma meny och allt.. det vi inte visste var att deras menyer var typ dubbelt så stora som de vi har hemma. Jätte mycket mat fick vi ;o

Åkte på en till utflykt under semestern, åkte båt för att snorkla bland fiskarna. Skulle även få se delfiner men de ville tyvärr inte komma fram. Men var verkligen en upplevelse att få simma där bland alla olika fiskar i det klara vattnet. Stannade på fyra olika ställen där vi snorkla och sedan stannade vi vid en strand med vit sand och bada lite. Vi skulle vara en grupp på minst 20 st men de andra från de andra hotellet hade blivit sjuka alla så vi vart bara 8 stycken vilket var väldigt skönt. Hela båten för oss själva! :D
Det var jag och Mattias som var svenskar och sedan resten tyskar och tyskarna vägrar ju prata engelska så guiden fick ta allt på tyska först för dom och sedan på engelska för oss. Envisa och dryga tyskar!

Sen vart de lite mer häng på hotellet

Var ner till havet en dag också, var jätte lång grunt så vi gick ut en bra bit, super mysigt. :)