Två veckor sedan?

Oj två veckor sedan jag blogga :o Inte bra! Ska försöka hitta motivationen igen till att blogga, tycker ju att det är så kul och vill hålla i det men mycket som händer nu för tiden och är mest trött när jag kommer hem. Vart på kontroll hos barnmorskan och jag har haft lågt blodtryck under en tid och vart svimfärdig så de vill kolla mig lite extra. Magen har även blivit större så den har gått utanför min linje där jag bör ligga. Antingen beror det på att jag har mycket fostervatten eller att vår bebis är för stor och det kan göra det jobbigare framöver. Ska till barnmorskan på onsdag och göra ett test om de om jag har diabetes. HOPPAS VI INTE PÅ! Snälla Ida ska följa med mig dit och göra mig sällskap eftersom jag ska sitta där i tre timmar och inte göra nått. Ta lite prover bara.. Blir även eventuellt ett till besök till Falun för att göra ett extra ultraljud.

 

Vad har mer hänt då? Jag och Mattias har vart på flera husvisningar men fortfarande inte hittat de vi letar på. Dock ligger ett hus ute som jag verkligen skulle vilja ha.. som det känns nu, dock har vi inte vart på visningen än så det kan ju kännas annorlunda efter det. Är ju så mycket som man vill ska fungera och passa.

Har också vart på en HRL utbildning via jobbet som var väldigt intressant, någon som jag tycker alla borde göra om det finns möjlighet. Det är ju nya saker som uppdateras hela tiden och man glömmer bort. Borde finnas möjlighet att få en sån här utbildning iaf en gång om året. Sist jag gick på sån utbildning måste ha vart i skolan eller nått :o Visste ni tillexempel att man bara ska göra två inblåsningar mellan komparationerna? Trodde det vår många fler.. aja, väldigt nyttigt iaf!

 

Har även hunnit med att träffa lite kompisar, fikat och gått på stan med Emelie W och Jessica J, Grillning hos Danne och Gerda, Haft myskväll med Emelie A och hennes lilla Elsa, Fikat med Emma H och träffat Ida lite tätt som tätt ;) Emelie W har även haft en fotografering med mig och Mattias där vi knäppt lite kort på magen. Ska bli så kul att se när hon fixat klart dom.  :D

Mina småsyskon Elin, Elsa och Viktoria fyllde år allihopa under helgen för två veckor sedan så då vart det grillning hos pappa och fika hos mamma. De fick lite kläder i present, ovanligt? Nej. Älskar ju att köpa kläder så det är kul att köpa sånt nu när jag själv inte kan ha nått nytt ;(

 

 

Sen har vi vart på alla föräldrakurser och det är klart nu. Nästa besök blir vi kallade till efter att alla fått sina bebisar. Det börjar närma sig nu alltså, går in i vecka 33 imorgon och jag jobbar bara 3½ vecka till sen går jag på semester och ledighet :D Wiiihoo!

 

Har också klippt och färgat håret kan jag ju avsluta med, var iväg förra veckan och fixade. Vart nöjd, dock hade jag velat att det skulle vara lite större förändring när man la så mycket pengar. Men det vart ju fräscht iaf. :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0