Veckan

 Nu har snart en hel vecka gått igen från att jag blogga sist, men tiden och dagarna har bara rullat förbi.
 
I måndags gjorde vi nog inte så mycket, Thilo lekte i babygymet som vi köpt, det var uppskattat. Vi har faktiskt köpt två stycken, kan man variera mellan och han har nått att leka med när man tvättar de andra.
 
 
Sen har vi haft besök av nå skitungar som vart här och kastat upp en jävla massa sten på balkongen, den var öppen under natten så då passa dom väl på. Stenar överallt och ett fågelhuvud låg på fotöljen. Kroppen låg bakom soffan... mysigt!
Kul att städa efter andra, hoppas ni hade roligt!
 
Här är båda babygymen som vi köpt
 
Sen har jag och Thilo vart och hälsat på Mattias på hans jobb.
Thilo somna påvägen dit och sov princip hela besöket, så kul tyckte han att det var ;*)
 
Mamma passade Thilo några timmar en dag också så jag hann städa lägenheten och fixa lite. Flyttade in spjälsängen till sovrummet så nu är det väldigt trångt där inne, men jag tror det där blir bra. De har gått bra de här nätterna iaf. Han sover dock inte hela nätterna där i, brukar vakna runt 2-3 tiden och ska ha mat, vid 5-6 tiden när han vaknar får han ligga i sängen med mig tills det är dags att gå upp.
 
Igår kom mamma och Niklas över med två syskon som skulle klippas, så jag klippte Joel och Lovisa. Resulterade i hår i hela lägenheten, så blir nog många dammsugarvändor innan det är helt borta ;)
Jag och Mattias avslutade sedan kvällen med tacomys.
 
 
Vi har även på tremånaderskontroll igår på BVC,  Thilo går upp bra i vikt och väger nu 5 kilo och är 59,5 cm lång. Han fick även spruta i båda benen och han vart så ledsen ligga hjärtat. Gjorde ont att se han bli så, men när han fick vända sig om och man fick trösta så glömde han bort det, lilla going <3
Han har fortfarande problem med att lyfta på huvudet och det bör de kunna vid tre månader, men eftersom han är en månad för tidigt född så beror de antagligen på det att han är lite efter. Sparkar med benen gör han däremot. Lägger man honom på mage så sparkar han sig framåt och kommer fram också, haha. Ser jätte roligt ut, som en liten säl trcker han sig fram med huvudet platt på golvet och armarna bakåt.
Efter kontrollen åkte jag och Thilo på babymassage och det gick jätte bra den här gången. Thilo var så duktig så. Jag åkte dit en halvtimme innan och ammade, bytte blöja och lekte lite såå var han nöjd och lugn tills de andra kom. Det märks att han tycker om massagen, vi körde benen och magen den här gången. Han höll nästan på att somna när vi var där. Påvägen hem sen somnade han och sov sedan i nästan fyra timmar. Sov sedan bra på kvällen också, nattade honom vid halv nio och sov sedan till halv fyra, ett under. Skönt!
 
Idag kom min bror Stefan över på besök en sväng och sedan åkte vi till lasarettet och var på informationsträff med de anhöriga av morfar. Mötet gick bra och förhoppningsvis kan han träna upp en del med talet men just nu är det väldigt ovisst, det kan gå hur som helst. Han fick iaf åka hem över helgen nu och håller tummarna att det går bra också!
 
Sedan var jag ner på stan en sväng och köpte lite kläder till Thilo.
 
 
Åkte sedan till Mattias föräldrar och åt lite mat och vart kvar där några timmar, var trevligt.
 
 
Hann träffa Ida en sväng nu på kvällen och just nu väntar vi på att Idol ska komma ut på webben så man får avsluta den här dagen med det. Imorgon blir det en ny bra dag!
 
Puss och hej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0