Öppna förskolan

Idag var vi till BVC på FM för vägning och mätning och Thilo hade gått ner lite i kurvan både på längden och vikten. Hon sa dock att de var rätt vanligt att man gjorde de i den här åldern, och mp allergin hjälper ju inte direkt till. Men bara fortsätta med maten, gick ju så bra igår. Lite sämre idag, var ju på kontrollen precis då vi har lunchtid och sovtid så han var både trött och hungrig där borta. Men när vi kom hem tänkte jag först om jag skulle göra det lätt för mig, amma så somnar han men nej, jag tänkte nu ska jag försöka köra på det här så värmde på maten ändå och han åt rätt bra då. Sen somna han efter. På eftermiddagen sen vart de så sent med maten, vill ju att han ska äta senast kl fem men maten vart inte klar förren halv sju idag så jag var tvungen att amma där emellan och då ville han ju inte ha nå mat när vi väl skulle äta sen. Äsch, hoppas på bättre tider imorgon. :) 
Var till öppna förskolan idag en sväng också, Thilo klättra i lådan helt själv och satte sig där. Efter ett tag klättra han ur själv, smidig och duktig kille det där... Vart helt paff! 
Vart lite rädd igår natt också, hade precis lagt mig och höll på att somna när Thilo börja hosta så mycket och lät som att han inte fick nå luft. Var verkligen hemskt, tog upp honom direkt och då lugnade han ner sig. Sen fick han sova vid mig resten av kvällen, usch kunde knappt somna om. Men jag vet att jag är så lättväckt nu för tiden så jag vaknar av minsta lilla så kunde tillslut slappna av ändå. 
Ikväll har jag även vart till Ida i vanlig ordning på lite te och uppdatering av dagen, älskar våra kvällar. Så skönt att komma iväg en sväng när Thilo somnat och bara vara :))
Nu ska jag sova, imorgon är det babysim och tacos hos mamma som står på schemat. Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0