Födelsedagar och lasarettet

I måndags var vi på babyrytmik hela förmiddagen och sen lekte vi lite i lekparken. Senare på kvällen var vi på kalas hos Anna för att fira mina syskon Elin och Elsa som fyllde 17 år, var trevligt och stort grattis till mina fina syskon. <3
På tisdagen gjorde vi lite ärenden på stan jag och Thilo. Köpte ett par solglasögon till honom vilket han vägrar att använda ;) 
Snygga var dom ju iaf
Leker på balkongen.
Älskar att sitta på balkongen på eftermiddagen när solen kommer tillväxt balkong. Så mysigt! 
Senare gick vi och mötte upp Mattias på stan efter han gymmat för att äta lite middag på stan, vart subway. 
Leker tack tack och varsegod med flaskan 
När vi satt och åt på gågatan kom en kille och skrek massa saker på nått språk som jag inte förstod. Gick fram och tillbaka och kändes väldigt hotfull. När han gått några varv kom han och ställde sig bakom oss och slängde en flaska mitt bland oss alla och sa nått och sedan vände han sig om och gick. Jävligt mysko och lite skrämmande tyckte jag. Just när man har Thilo med sig också vart de ännu mer obehagligt. 
Aja, mot kvällen sen var vi till mamma och firade min andra syster Viktoria som fyllde 18 år. Stort grattis till dig gumman! <3
Inatt sov jag max två timmar. Kom i sägn sent och sen har Thilo krånglat mest hela natten. Klockan väckte oss tidigt imorse då vi skulle vara i Falun på lasarettet vid 9.00. Så upp som en zombie och klä på han och mig. Packa ut allt i bilen och åkte till Nordanö och hämtade upp Emma och Zoe som så snällt följde med som sällskap. Var till ögonmottagningen där de kollade hans ena hängande ögonlock. De konstaterade att ögonlocken inte skymde pupillen och därför inte stör synen i dagsläget. Därför ska de hålla han på uppsikt och ska på återbesök om typ 6 månader igen. De vill inte göra operation för tidigt då ansiktet förändras så mycket de här första åren och förhoppningsvis kan de rätta till sig mer själv. Skulle även göra nå brytningskontroll? Kolla synen alltså men då hade Thilo tröttnat och var ledsen så de gick inte så bra kan man säga. Skulle försöka kolla de nästa gång istället. Sedan åkte vi till kupolen där vi mötte upp Emmas syster och hennes son på 7 månader. Så där gick vi och kikade lite i affärerna och åt lite lunch. Thilo och Zoe somnade nästan direkt i bilen påvägen hem, helt slut. Jag och Emma fick då lite tid till att snacka lite och var en trevligt biltur hemåt, och ja hela dagen såklart :D 
Thilo och Zoe hittar mycket kul under vagnen ;) 

Helt slut är jag nu och ska sova för imorgon är en ny dag och ännu en tur till Falun lasarett för besök hos dietisten, inte ett dugg sugen kan jag säga. Och nog inte Thilo heller som hatar att åka bil. 
Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0