Sjukvecka

Thilo har vart supersjuk, de började med hög feber förra veckan, de ringde från dagis och sedan har jag vart hemma en vecka med honom. Var till akuten med honom efter att han inte ätit på fler dagar och vart jätte trött, skrikit konstant och var jätte röd i ögonen och varm i hela kroppen. Han hade jätte hög sänka på 158 och den ska vanligtvis ligga på 5, så vi vart skickade till Falun där vi spenderade många timmar på ett rum med provtagningar. Senare på natten fick vi bestämma om vi skulle få dropp eller åka hem och ta nya prover i Avesta dagen efter och vi valde att åka hem med en slut Thilo. Han trivs verkligen inte på sjukhus! Dagen efter hade sänkan sjunkit lite och sen fortsatte den gå neråt, men han åt ingenting i princip på en hel vecka och vägde bara 9,1 när vi var i Falun och vägde honom. Lilla skrutten! Vi var till Gerda och barnen under en dag och då började de vända, vi placerad mat lite överallt och han fick plocka som han ville, vilket gjorde att han faktiskt fick i sig lite och efter de började han äta mer och mer dagarna efter. Han är nu tillbaka på dagis och jag jobbar igen, nu håller jag tummarna på att vi får vara friska ett tag.
Jag har vart på barnloppis i Avesta parken med min syster Felicia till hjälp och fyndat. Nästa helg är sista loppisen för i vår. Älskar dessa barnloppisar! :)

Här kommer lite bilder sen sist.

Jag och Ida har även vart på torp också här ovan posar vi med bandet :p

Min mormor har fyllt år så vi och hälsa på dom i lördags. Påvägen dit åkte vi fast på åkern, som tur var var Lasse hemma så han kunde hjälpa oss bogsera ut den med traktorn ;). Thilo var även så glad för att han fick sitta i morfars traktor sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0