Classic car week

Nu är jag dålig på att uppdatera igen, men har och uppdater er sen. Just nu är vi på Classic car week och blir kvar tills imorgon. Kom hit igår.
Skriver mer imorgonkväll :)

Outfit

Dagens outfit!

Nu är vi påväg till älskade Emelie och Chrille, blir grillat och vinkväll :)

Tjärnsjön

Den här dagen har verkligen vart upp och ner.. både tråkiga saker och bra saker.
Vi var iaf vi till Tjärnsjön och badade med syskonen. Vilket är en av de bra sakerna. Var där i fler timmar och plaska runt, spelade även lite vollyboll. Väldigt rolig ef/kväll.... och vad varmt det är i vattnet, det är ju så att jag kan bada verje gång när vi vart iväg, jag som är sådan badkruka vanligtvis ;)

Mys

Tacos i mitt hjärta! Mums vad gott det är <3

Grillat

När vi kommit hem från Stjärnsund igår körde vi hem de andra och sedan åkte jag och Mattias till Anna och Stefan. Där vart vi bjudna på jätte god mat och dricka. Satt där och snacka och hade trevligt mot natten.

Goooood mat!!! <3

Sen åkte vi förbi Andersson och Ersson en sväng, de satt och drack öl så kikade förbi där och sa hej inna vi åkte hem för att sova.

Mycket härlig dag!
Puss på den!

Slussa

Igår gick vi upp vid åtta och gjorde oss klara, hämtade upp Amanda och Joakim och åkte mot Stjärnsund vid Enoks stuga. Där gjorde vi iordning med båtarna och förberedde för en heldag ute på sjön. Vi slussade mellan tre sjöar och stannade vid en camping där vi åt på resturangen och sedan vart de bad och sola.

Det var kul att testa på slussa. Har ju bara sett på tidigare när andra gjort de, det var en upplevelse :)
Snygga rumpor lär man ta kort på ;)
Vi stannade sedan för att ta ett dopp efter första slussen. Sjukt varmt i vattnet 25-26 grader <3
Sitter och väntar på mat
Mattias kunde inte motstå en kall öl, förstår honom... men någon lär ju köra hem sen ;)
Mattias och Amanda kör vattengympa
Två små fiskar som ville vara med på kort
Här var vi påväg hemåt igen efter en underbar dag på sjön.
När vi kom tillbaka till deras stuga åkte vi lite ring på vattnet igen, det är ju så galet kul.
Först åkte Mattias
Jag och Amanda åkte på samma och skrek ikapp xD
Vi åkte iaf snabbast idag så det var vi nöjda med :D
Sedan var det Joakims tur
Det var en himla rolig dag, jag var nöjd och jag tror alla de andra var nöjdna med dagen också :)
Mot kvällen sen åkte vi hem igen till Avesta!

Mys

I fredags tog vi en chilldag, städade undan lite, sorterade i skåpen, gjorde några ärenden på stan. Mot natten hämtade vi min lillasyster på stan, hon hade vart på fest så vi körde hem henne.

Annars hade vi mys på balkongen;* Kollade på en film med lite snacks till.

Invigde vår nya oljelampa

Nytt

Var in på Colorama idag eftersom jag vann presentkort där tidigare. Köpte lite smått och gott.

Här kommer även en bild på den nya tröjan jag köpte i förrgår.
Köpte den här i present till min kusin förut och vela också ha en sån, så har letat efter en till sån här skit länge men de har aldrig haft min storlek. De hade inte de nu heller men fick köpa en storlek större, men det funkar också. Ville bara ha den!! ;)

Grycksbo

Efter att vi vart i stugan så åkte vi hem och duscha och bytte om innan vi åkte till Grycksbo med Anna och Stefan. Där var det rockabilly så det vart en massa twista och alkohol. Väldigt rolig kväll, detta lär vi göra om! :D <3

Åkt båt i stugan

Igår åkte jag, Mattias och Elin till Enokssons stuga i Stjärnsund.
Hade en skitkul dag där, vi sola, bada i sjön, badtunna, åkte båt och åkte gummiring efter båten. Haha jag och Elin trängde ihop oss på en och åkte. Skatta så jag hade träningsvärk i magen, så jävla kul :D

Uteservering

I onsdags drog jag och Jessica G till holmen och solade lite, fy tusan vad varmt det var.. helt underbart!! Inte klaga på värmen nu ;) Jag var ju tvungen att försöka jämna upp min bränna, (mycket kvar att jobba på dock.)
Senare kom Elin till mig, Mattias följde med ner på stan och åt lite thai sen drog han med Enoksson på Falucrusingen. Jag och Elin tog en vända på stan och jag köpte en ny tröja. Bild kommer sen.
Sen hem och bytte om så gick vi ner till Kingen och tog lite snacks och satt där och snacka på uteserveringen.
Vid 10 tiden gick vi hemåt igen och kollade på titanic.
Myskväll! <3

Snyggingarna ;D

Kolmården

I måndags åkte vi till Kolmården, jag, Mattias, alla syskonen, mamma, hennes kompisar med barn.. ja vi var 21 stycken som åkte iaf. Vi var inne på kolmården både måndagen och tisdagen. Campade på First camp. Var väldigt trevlig semester. På kvällen spelade vi vollyboll allihopa och det är ju så roligt, vi var så många som var med också så det var kul!
Här kommer massa bilder;

Coolingarna sitter och glassar
Selfie är ju ett måste, eller hur Amanda? ;)
Mycket vollyboll vart det
Mattias och Amanda håller på att kivas som vanligt ^^
Hatar fåglar men gick ändå och kollade på fågelshowen. Det är ju himla coolt med alltid lika rädd ;)
Man blir trött av att gå, gå, gå och åter gå.. fick ta lite pauser då och då
Lovisa, tjejen som alltid ska vara i centrum.. och posa kan hon också ;)

Snott några av mammas kort också, tack alla för en trevligt resa! :)

Söndag

Idag har vi packat inför morgondagens resa. Vi drar mot Kolmården tidigt imorgonbitti. Så har tvättat bilen, handlat och gjort matlådor, vart till mamma och hämtat lite av deras packning och hem till Mattias föräldrar för att lämna och hämta lite saker. Har klippt Mattias hår idag också. Vart iaf bättre än sist då var jag inte alls nöjd :( Nu ser det rätt bra ut tycker jag faktiskt :)
Ätit god macka med ägg, majonnäs och räkor.

Nu ska vi gå och lägga oss om vi ska upp tidigt imorgon.
Godnatt mina vänner!

Party - två dagars

Igår var vi till mamma och hälsade på Joakim som kom hem från sjukhuset. Det kändes skönt att se att han var på benen igen.
Mot kvällen sen följde jag med Emelie F och Jonas till Pechy som hade lite party.
Vart en väldigt rolig kväll. Vart lite ölspel och sånt där och sedan drog vi ner till krogen och dansade.

Sätercrusing

I fredags när vi kom hem packade vi upp lite saker, duschade och fixade oss. Senare kom Enoksson, Andersson och Kenneth och hämtade oss med gammalbilen så drog vi till Sätercrusingen. Fulla och glada och massa bilar och folk. Kvällen slutade med att vi lyssnade på lite band där borta och dansade.

85 mil

På torsdagen åkte vi till Motala för att kolla folkracefestivalen. Var galet varmt och både jag och Mattias brände oss skapligt! Mötte på Therese där också som sagt så hängde med dom där. Underbar dag! :)

Vissa förstod inte att man skulle köra med hjulen neråt?!

Mot kvällen sen drog vi vidare till Kristinehamns camping. När vi väl kom dit var klockan redan halv nio. Så det var bara att checka in, åka in till närmaste staden och äta. Vi gick ner sen sväng till stranden där också innan vi gick till sängs.Vi var båda väldigt trötta efter en lång men rolig dag.

I fredags drog vi hemåt igen och det var den längsta turen, hade väldigt ont i kroppen.. men det var det värt. Det har verkligen vart en underbar vecka. Vi har bara fått njutit, inte haft nått planerat. Utan bara se vad som händer under dagen. På kvällarna har vi haft spelkvällar, spelat kortspel och yatzy.
Det vart sammanlagt 85 mil på motorcykeln :D

Sandviks camping

På onsdagen åkte vi sedan vidare mot Sandviks camping.
Påvägen dit stannade vi vid Göta Kanal och åt en glass och myste i solen.

Eftersom vi vart borta längre än vad vi trodde så åke vi in till Örebro och shoppade lite.
Men vi kunde inte köpa mycket, hade ju knappt plats. Hade packat med med oss väldigt lite eftersom vi bara hade de småsväskorna med oss på sidan av motorcykeln.
Köpte även en ny parfym.
Dom här stugorna var jätte mysiga. Och utsikten var underbar från stugan.
Var och kollade på ett kalkbrott

Hjälmargården

Då ska jag uppdatera lite från vår lilla minisemester, vi åkte som sagt i tisdags mot Vingåker där vi bodde i en stuga på Hjälmargårdens camping. Var verkligen en superfin camping, dock var stugan i det minsta lagret. Men det gick hur bra som helst ändå, var mysigt! :D
Här kommer en himla massa bilder från första dagen;

Här gjorde vi vårt första stopp och åt lite bauguett som vi hade tagit med till frukost.

Stannade på lite olika ställen efter vägen, himla fina vägar.
Stugan som vi bodde i
Vi tog även vårt först dopp i sjön för i år. Både jag och Mattias huttra på skapligt, lika badkrukor ;)

Folkracefestival

Idag har vi vart till Motala på folkracefestival, var verkligen helt underbart väder. Både jag och Mattias ser ut som två kräftor ;) träffade på Therese där också, var kul att träffa henne igen :)
Senare åkte vi iväg mot nästa camping i Kristinehamn. Kom hit rätt sent, klockan var redan halv nio bör vi checkade in. Precis ätit och duschat och bäddat. Nu är det jävligt skönt att ligga ner i sängen. Så himla ont i kroppen, speciellt rumpan och ryggen är värst.
Lite kortspel nu sen sovdags. Imorgon drar vi hemåt igen.
Puss och godnatt

Sandviks camping

Verkligen sovdags nu, klockan är alldeles för mycket och vi ska upp i tid imorgon. Då drar vi mot Motala för att kolla folkracefestival, det ska bli kul. Sen bösta stopp vet vi inte än. Ska ringa runt imorgon och kolla om det finns np lediga stugor. Ikväll sover vi på campingen Sandviks camping.

Känns lite jobbigt att min lillebror joakim har fått åkt med ambulans till Falun för någon dag sen när man själv är så långt bort. Han har tydligen fått en varböld i bildtarmen och Sänkan var på 200 när värdet ska ligga på fem vanligt vis. Så det var inte så mycket till blindtarm kvar, han höll på att stryka med. :( tur amulansen kom så han får hjälp. Han blir tydligen kvar där några dagar till. Får se vart han är på fredag när vi kommer hem, lär åka och se hur han mår. Stackars joakim <3

Kvällspromenad

Haft en underbar dag, nu ska vi sova så vi orkar upp i tid imorgon. Vi kom fram till att ingen av oss ville hem imorgon, så vi har nu bokat en ny stuga längre ner i landet. :))

Bjuder på två snygga bilder från vår kvällspromenad. ;)

Mc semester

Min och Mattias första mc semester, åkte iväg vid halv nio tiden imorse och nu är vi incheckade på hjälmargårdens camping. Super mysigt här. Tänkte bara göra en snabb uppdatering nu, ska lägga upp alla kort sen som jag tagit med kameran när vi kommer hem. Nu ska jag bara njuta av naturen. Här kommer några mobilbilder. :)

Holmen

Imorse åkte jag och Mattias och körde ett gympass på morgonen, kändes riktigt skönt att göra det på morgonen, haft hela dagen på oss sen att göra annat. Hela förmiddagen höll vi på att ringa runt till olika campingar och kolla runt lite. Vi har bestämt oss för att imorgon åker vi på MC semester. Hoppas vädret håller i sig bara!
Åker till Hjälmargårdens camping imorgon, mys!
Vart och handlat och packat väskorna. Vi har två småsväskor som ska med och sitta på motorcykeln, finns inte så mycket plats så gäller att packa smart. Men tror vi lyckades rätt så bra.

Har även vart på en promenad med älskade Lotta och hennes lilla bebis Leia. Stannade och tog en fika på Holmens fik. Mycket kul att träffa dom igen :)

Kjol

Köpte en ny kjol på H&M, 30kr! REA, älskar rea! <3

Mc tur

Idag var vi till Karlbo och testade Mc kläder av Mattias föräldrar, vi har ju planer på att åka på en Mc-semester nu i veckan. När vi provat kläderna och så vart vi sugna på att ta en vända redan idag så jag får känna på hur det känns att åka. Så vi åkte iväg först till Hedemora och åt lunch sen åkte vi några mil. Gick faktiskt väldigt bra, man får lite ont i rumpan bara.
Nu har vi kollat på campingar, vi får se vart vi hamnar, men vi tänkte nog åka mot Motala hållet.

Non stop

Kollade på filmen Non stop igår, den filmen kan rekomenderas! :)

Solbränd

Jag har bränt mig..... ser ut som en kräfta igen!!!! Att man aldrig lär sig. Plus att jag bara är brun/röd på framsiden, imorgon får vi hoppas att solen lyser så jag får sola baksidan också ;) Har även haft glasögonen på så är helt vit runt ögonen :´( Skit fult!

OCH om ni tycker det här ser förjävligt ut, det ser värre ut i verkligheten :´(

Grillning i Fors

Idag har vi haft en underbar dag ute i Fors hos Emelie, Crille och Elsa. Vart bjudna på grillat och vart ute och solat och umgåts hela dagen. Mycket uppskattat <3

Elsa tyckte om mina skor så hon gick runt i dom, det såg lite kul ut.. såg inte så lätt ut att gå i dom ;D

Filmer

Kollat på två bra filmer;

Don't be afraid of the dark och Irresistible

S E M E S T E R

I torsdags var jag till köket i gränden och åt pannkakor med Emelie Loq, mycket mysigt att sitta i solen vid älven.

Fick även med en till påse med kläder av snälla Elin på jobbet, massa snygga jeans som passade perfekt.. jag som verkligen behövde nya jeans. Sen fick jag även en snygg kjol av Birgitta som hon inte kunde ha. Behöver inte köpa nya kläder, hihi :D

På fredagen var sista jobbardagen och vi gick sedan på semester, så jävla skönt! :D
Efter jobbet drog jag och Mattias till Holmens badplats och sola lite. Drog sen hem och bytte om och gick ner till Olearys för att äta mat.

Kvällen avslutades med filmkväll

Fler kort

Fått lite fler kort från Enoksson sen vi var på powermeet :D

Onsdag

Har inte så mycket intressant att blogga om som vanligt, men jag fortsätter väl uppdaterad vad jag gör om dagarna. Igår efter jobbet var jag och körde att gympass med Anna och Elsa. Var kul, längesen jag gymmade med dom. :)
Idag var jag på gymmet och körde ett pass med Melinda, svettigt värre.
Har fått tre påsar med kläder från en kompis på jobbet också, så har hållt på att testa kläder nu hela kvällen. Känns som julafton :D

Gjorde min dag

Idag har jag haft världens dåligaste dag på jobbet, allt har bara gått emot mig. Så när jag kommer hem så har älskling vart och handlat och förberett maten + köpt superfina blommor till mig. Kan inte beskriva hur glad en sån grej gör en när man har haft en tuff dag, världens bästa hjärtat <3
Efter vi hade ätit åkte jag hem till Jessica G och hade temys. Satt ute och snackade på hennes altan i några timmar, mycket trevligt! :) Pratade bl.a träning och när jag kom var Mattias borta, ringer och frågar vart han är så är han på gymmet.. och man kan ju inte vara sämre + att jag redan var lite motiverad eftersom vi hade haft träningssnack innan, så jag drog dit också.
Kom precis hem nu och jag är rätt trött, huvudvärk som kommit och gått hela tiden. Bara dricka mer vatten, tror det är vätskebrist.

Holmen

Idag när vi kom hem åkte vi till Holmens nya badstrand och solade lite. Blev faktiskt himla bra tycker jag. Skönt att ha en badplats inne i stan så man slippet åka ända till Utsund eller Lillsjön när man bara vill iväg en snabbis. Dock var det några nötter där som höll på att mata måsarna så de vart helt galna. Snälla gör det någon annanstan så man slipper ha dom där.

Nu ska vi sova, sista jobbarveckan innan semestern!!!!! :D

Ossians dop

I Lördags åkte vi ifrån power meet ett tag för att åka på Ossians dop i Sala. Det var lin lilla kusin som skulle döpas. Efter dopet vart det lite fika och solen sken hela tiden, mycket bra dag! :)

Power meet

Ja vilken helg hörrni, har haft det toppen bra i Västerås!
I fredags åkte vi till power meet med hundkojan och cruisa runt där hela kvällen. Ersson, Enoksson och Andersson var med också, de åkte Enokssons bil så hämtade vi upp Anna och Mattias. Hade en super kul kväll och fylla vart det :D

Knäppte tyvärr väldigt dåligt med bilder, men något kort vart de iaf ;)

Punktering fick Enoksson också så fick ställa oss och byta till extradäck xD

Man kan tro att det är jag som pekar finger, men det är faktiskt Mattias som ville vara på ett hörn ;)

Lördagen sen var vi ner med Anna och Mattias och mötte upp deras kompisar, satte oss och kika på massa bilar i solen och hade det bara himla bra. Senare mot kvällen gick vi till Sjökrogen och dansade lite innan vi drog hem.

Onsdag

Längtar till helgen, power meet väntar :D
I måndags var jag och körde ett gympass på en timme, tränade magen mest då så värsta träningsvärken fortfarande ;( igår var vi till mamma och åt tacos med hela familjen. Mys!
Idag har jag vart och tränat och nu sitter kag och kilar på film. Är helt slut i kroppen, hatar att jobba sent också. Man hinner inte göra så mycket när man kommer hem.
Hoppas nästa vecka får fort för sen går jag på semester!! Wiiih, hoppas på bättre väder också ;)