Första veckan på jobbet

Första veckan på jobbet är gjort och de var verkligen blandade känslor, så skönt på nått vis att vara på jobbet och bara fokusera på annat. Samtala med kollegorna som jag saknat och hunnit med en hel del den här veckan faktiskt. Jag sitter mest med företagsärenden och mest suttit och svarat på mail. I fredags tog jag de första samtalen också. Gick super bra, förvånad över att man minns så mycket också. Thilos vecka har däremot inte vart lika bra, hög feber i fler dagar, den var uppe i 40,4 och så hög har han aldrig haft tidigare. Ringde och rådfrågade doktorn eftersom han inte var förkyld och har större risk för urininfektion eftersom han inte har som där klaffarna som håller ner urinet i blåsan. De sa att vi skulle åka till Falun direkt så jag åkte hem från jobbet och hämtade upp Mattias och Thilo och vidare till lasarettet. Först tog de lite prover och sedan skulle de ta urintest och de var ju inte de lättaste kan jag tala om. De tog fler timmar innan vi lyckades fånga några ml. Han både drack och åt dåligt så var svårt att få han att kissa mycket. När han väl kissade så vart både jag och Mattias för snabba och hade upp oss för vi ville fånga de där kisset men då vart ju Thilo ställd och knep ju ihop istället. Sen var se bara att börja om, han kissade ner mig också ;) efter ca 9 timmar på sjukhuset fick vi iaf åka hem och vänta på samtal om provsvaren. Läkaren ringde två dagar efter och de var inte urininfektion och Thilo hade redan då hunnit bli bättre, så de var skönt. Nu är det gamla vanliga Thilo igen. Men saknar han så otroligt mycket när jag är på jobbet, känns verkligen tungt att vara ifrån honom. :( men jag tänker positivt för ska ju bara jobba fem veckor sen får jag hem och mysa igen.

Duktiga älsklingen på sjukhuset <3

Igår kom min kusin Emma förbi och hälsade på och sen var vi till Stefan en sväng på kvällen och satt och snackade ett tag in på kvällen, trevlig och Joakim kom förbi också. Idag var Mattias till garaget så då åkte jag och Thilo ut till mormor och vi gick över till Ingela där Emma var och hjälpt till. De hade som öppet hus där, fikade kollade på massa djur och de hade hoppborg och massa kul för barnen. Ponnyridning och sånt. Var lite dåligt väder men vart en väldigt bra dag.

Åkte sedan och grillade hos mamma och vart kvar där några timmar inna vi åkte hemåt igen. Så idag har vi vart ute nästan hela dagen. :) Thilo hoppade lite studsmatta med moster också

Överlycklig kille ;)
Nu på kvällen har Mattias vart med Stefan och Emilia till näs och kollat när pappa spela och sjöng och han kom precis hem. Jag väntar in att pappa ska höra av sig då jag ska vara chafför ikväll. Ligger i sängen med Thilo nu och ska vila lite innan han ringer så skriver mer en annan dag. Puss och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0