Ögonmottagningen

Igår slutade jag jobbet tidagare för att åka till Falun med Thilo och hans farmor, vi skulle till ögonmottagningen och besöket gick bra. Han var jätte duktig men i slutet vart de lite jobbigt för honom när vi fick hålla i när de skulle kolla ögonen på nära håll. Överlag gick de väligt bra i alla fall och jag var glad att Ann var med. Han ska nu ha ögonlapp på de ögat som är bra i en månad till en början då vi ska dit igen. Han måste träna upp de öga som är hänger och är sämre inför operation som troligtvis kommer ske snart. Idag ska han ha plåstret på 5 min, imorgon 10 min, övermorgon 15 min och sen fortsätta så tills man är uppe i 2 timmar per dag. De kommer bli den största utmaningen nu, han kommer ju inte acceptera att ha den på sig. Vi har ju fått haft lugnande på honom tidigare när de bara ska ha en infart i foten eller handen så de här kan ju bli intressant. Berättade för läkaren att de känns omöjligt på honom men hon sa att de var bara att kämpa så de ska vi göra. Ska ge några plåster till dagis idag också och hoppas de kan försöka lite där med, bästa tiden på dygnet är ju ändå förmiddagen. 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0