Ny soffa

Sådärja, änltligen hemma efter en lång dag! Åkte tidigt imorse så vi skulle vara vid IKEA tills det börja, var skit hungrig när vi åkte, (hann inte äta innan vi skulle åka) och vi kunde inte stanna någonstans heller eftersom vi vill vara på plats till dom öppnade. När vi kom dit var det skit lång kö, men vi gjorde en liten fulingoch ställde oss längst fram precis då när dom öppnade. Så vi kan in med dom 30 första. Så skyndade oss till sofforna, folk var typ helt galna, haha. Nästan alla sprang runt, så det var lite kaos där inne. Och när vi väl kom till soffavdelningen så var det jätte urplockat eftersom dom hade 30% på allt i butiken igår, (50% idag) så vi hittade en vi ville ha, men då stog det en envis gubbe där och började tjafs om att han skulle ha den, så det vart en bra kamp där, tjafs och grejer. Så expriditen fick komma imellan och kom med förslag, så han fick ta den där soffan så hjälpte han oss att hitta en annan liknande soffa som var jätte snygg den också. Så jag satte mig där för att paxa den så ingen annan kunde ta den medans Mattias sprang tillbaka och försökte hitta vagnar vi kunde lasta på. Hittade en divan del och lite nya kuddar och överdrag osv.
Det vart inte den färgen vi ville ha på soffan men vi tyckte att den ändå var helt okej, så det fick blir den, som sagt det fanns inte så mycket att välja mellan ;)
Sen att komma ut gick faktiskt bra! Men när vi var ute och Mattias dragit kortet frågar jag honom om han betala med presentkortet som vi fått av svärföräldrarna, MEN NEJ, haha det hade han glömt, så fick krånga lite extra med det sen också vid returavdelningen. Men det gick att fixa det efter sóm tur var bra. :)
Åt på donken på vägen hem sen direkt hem och och började sätta ihop den, jag städade ur den gamla soffan så körde vi den till Stefan som fick den.


Vårt lass utanför IKEA

Nya soffan

Från sidan

haha Mattias ser jätte liten ut i den tycker jag ;)
Den är större än den vi hade innan, så jag tycker den är helt perfekt och jätte skön är den! Kanske byter färg på den sen när det finns lite mer att välja mellan. :)

När vi var i Norberg och lämnade gamla soffan körde vi förbi Jörgen och jag hämtade lite gamla lådor jag haft där med gamla saker, Ställt de i källaren här istället. Fick lite brev som kommit till mig ocskå, min första deklaration kom och öppnade de, 5645 kr bara sådär, Helt perfekt :D
Sen lämnade vi tillbaka "flaket" vi hyrde. Slutligen var vi till Coop forum och handlade lite mysmat tills ikväll, så nu blr det bara myskväll med älsklingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0