Varför vara perfekt?

Varför ska man vara så perfekt för? Varför ska man alltid ha perfekt hy? Varför hakar folk upp sig på utseendet jämt? Alltså varför ska man alltid vara så perfekt?!
Kan man inte gå ut utan smink en dag, kan man inte ha en vanlig t-shirt med jeans till. Varför har samhället blivit såhär? Vissa tänker såhär: ”Jag skulle ALDRIG kunna gå ut utan smink!” ”Aldrig att jag har en helt vanlig T-shirt på mig när jag ska ut” osv.
Jag tycker att framförallt tjejer, men även killar bryr sig allt för mycket om hur man ser ut, inte bara sig själva, utan folk bedömer andra människor för hur de ser ut också! Utseendet, små bröst, stora bröst, smal/tjock, acne, stor/smal nästa, små/stora läppar, osv, kan fortsätta hur länge som helst. Jag tycker att det är helt sjukt i alla fall! Jag tycker att man ska kunna gå ut naturligt utan massa lager smink och uppklädd jämt. Jag gör det. Jag sminkar mig nästan aldrig nu för tiden. Jag kan ha på mig mascara, sätta upp håret i en knut utan att bry mig. Man jag vet många som inte kan det, och jag tycker det är fel. Men sen är det ju som sagt många som dömer andra, och det vill man ju inte att någon ska göra. Så därför tror jag att det blir allt vanligare att man gör det bara för att man vill att andra ska tycka man ser bra ut, alltså inte för sin egen skull. Hm, ja. Det är lite funderar jag har i huvudet bara som jag tänkte skriva av mig om. Står kanske lite osammanhängande, men shit the same.


Översminkad fjortis                                                Naturlig tjej

Jag tycker helt klart att naturligt är snyggare än att se ut som en foundationburk. Okej, om man ska ut och festa att man fixar till sig lite extra, det gör jag. Men varje dag är lite till överdrift tycker jag.

 

 


Kommentarer
Postat av: GUEVACCI

bara bra, görs? :P

2011-04-20 @ 12:43:03
URL: http://guevacci.se
Postat av: Anonym

sv; haha samma här! ;)

det är bara bra med mig, själv? :)

2011-04-20 @ 15:21:43
Postat av: t h a i p i n n e n ♥

sv; jo det är bra, självdå?:D

2011-04-20 @ 16:23:28
URL: http://thaipinnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0