Romme Alpin

 Juldagen var vi kluvna hur vi skulle göra, skulle vi ut eller inte?
Vi åkte iaf till pappa och hjälpte honom ställa in dator och tv, och det tog lite längre tid en vad vi trodde, klockan rann iväg och sedan när vi kom hem så hoppa jag in i duchen och hängde lite tvätt. Och då var klockan redan mycket så vi bestämde oss för att ha lite myskväll ist, eftersom vi ändå skulle upp kl 07.00 dagen efter. När vi precis börjat kolla på film ringer min telefon och vi är tvugna att åka och hjälpa några vänner att bogsera bort deras bil. Vår bil var hos pappa så han fick komma och hjälpa oss också, och tur var väl det... för jag har aldrig bogserat någon bil själv... :o Men allt gick iaf bra och alla lever.
 
Idag har vi som sagt var var i Romme Alpin och åkt slalom. Har inte åkt på nästan 7 år så jag var ju inte van för fem öre. Och otränad som man är så har jag ont i varje muskel just nu. Känner mig som en gammal tant. Shit alltså, det måste vara rätt bra träning! Det gick iaf rätt bra att köra, bara man har åkt ner för en backe så blir man säkrare på en gång. Men jag åkte inte någon svart backe denna gång! (Tror inte det blir så nästa gång heller, he he)
Jag och Joakim gjorde en riktig krock också. Skidan flög, Joakim flög, Jag flög och allt för att undvika att vi skulle köra på Rebecca ;)
 
 
Tack för en trevlig dag!
 
Påvägen hem åkte jag och Mattias till Karlbo för att fira Ronnys födelsedag. Vart bjudna på mat och fika där.
Grattis Ronny! :)
 
Nu är vi iaf äntligen hemma efter en lång dag. Har precis duschat och nu ska jag bara slappa framför tv:n för att orka en ny jobbdag imorgon.
 
Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0