Rånaren lämnar Johnny på tunnelbanespåret

 
 

Ingen har väl missat om den killen som lämna Johnny att dö i tunnelbanan. Och dessutom rånat honom. Det verkar ha blivit ett himla stort samtalsämne i hela Sverige. Jag kikade in på facebook och runt 700 kommentarer har redan publicerats på ett av alla inlägg. Hälften av folket tycker han ska utvisas och utsättas för samma sak som han utfärdat. Andra hälften av alla kommentarer säger att vi svenskar är rasister och dömmer folk efter hudfärg, ursprung, osv osv….för att folk skriver "utvisa honon", "svartingen", "jävla utlänning" och mycket mer...

Min lilla åsikt!

Jag tycker att han ska bli utvisad, inge tvekan! Varför ska vi ta han om en kille som kommer till Sverige och sedan göra liknande brott här, varför ska vi betala av våra skattepengar till fängelse för honom. Varför ska han får bättre mat i fängelset än vad barnen i skolan får?

Om vi i Sverige välkomnar honom till vårt land är det inte smart att göra det han gjorde inom endast en månad i Sverige. Nej fyfan.. har man inte mer respekt för andra behöver han inte stanna här heller.

Jag skiter i vad som händer med han om han får åka till sitt hemland, han har förbrukat sina chanser här.  

 

Angående det här med invandringen att vi tar in så mycket folk, jag tycker definitivt att vi ska hjälpa länder som har det svårt och flyktingar som behöver hjälp. Även folk som vill hit för att jobba och sköta sig, dom är absolut välkomna. Men jag förstår inte varför vi ska ha kvar alla som gör brott eller missköter sig, istället för att sätta dem i fängelset här, skicka hem dom så får deras land ta hand om dem. Väldigt stor procent av de brottslingar vi har som sitter inlåsa är utlänningar. Kolla bara efterlyst, 95% av alla är utlänningar. Och sedan har vi mage att skicka hem en oskyldig ungdom bara för han har fyllt arton, och en gammal tant, småbarnspappa osv, som inte gjort någon illa. Ta hand om dem och ut med de dåliga!


Kommentarer
Postat av: öhman

jag håller med om att många som begår grova brott borde bli utvisade! men jag tror inte att efterlyst ger en helt rättvis bild av verkligheten. eller tror du att 95 % av alla brott i sverige begås av personer som inte är födda i Sverige?

Svar: Nej så är det nog inte, men det är ju väldigt många av alla brottslingar :/
Taas

2012-09-19 @ 17:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0