Stockholm

Har haft en riktigt rolig och händelserik helg… men fasen vad slut jag är nu!!

I fredags åkte bussen mot Stockholm med mina kollegor. Vi skulle till Hasseludden på konferens. När vi kom dit vart det lite föreläsningar och tal innan vi fick checka in på våra rum, jag delade rum med Maud och det har vart väldigt kul! :) Vart lite underhållning och mer föreläsningar innan det vart middag och egen tid. Vi satte oss på rummet och öppnade vinflaskan och sedan fixade vi oss innan kvällens fest. Var bra musik men inte min typ av mat.. fick sushi till förrätt och till det var det nån grön grej som var så jäääävla stark så jag knappt kunde andas.. tårarna började komma och jag trodde jag skulle dö! Hahaha, alltså det var det värsta! Gott rödvin var det iaf och resten av maten var god.

Vart fulla och dansade och hade en väldigt rolig kväll med lite pinsamheter och skratt. :D

 
Vårt hotellrum
Glassar i solen
 

Vi festade till sent på natten och sen skulle vi upp kl 06.00 dagen efter för att fortsätta konferensen, jag kan lova att då var man inte kaxig.

Hälften av presentationerna var på danska också så satt man bara och försökte hålla sig vaken, fattade ingenting av vad de sa.. plus att man var bakis.. försökte hänga med, när de andra skrattade så gjorde jag det med typ ;) (Konstigt att man var så bra på att förstå danska på natten när man hade lite alkohol i kroppen, haha)

Var iaf en person som pratade om sälj som var väldigt intressant, dock satt jag längst fram och skulle nog behövt ett paraply!! Jag vet inte hur många gånger jag fick spottloskor på mig ;(

Innan konferensen avslutades fick vi äta god mat på en mysig restaurang dom hade.

 

Jag skulle sedan försöka ta mig till min kusin Emma i Bromma, så fick åka med bussen så släppte de av min någonstans där efter vägen. Jag var helt borta, visste inte alls var jag skulle. Haha ringde Emma och sa att jag såg ett Statoil (och hur många såna finns det inte). Tillslut tog jag mig till tunnelbanan iaf där jag lämnade in min väska på resebyrån, satte mig och väntade på att mitt tåg skulle komma. När jag sedan skulle hämta ut väska igen missförstod vi varandra, jag sa att jag skulle hämta min väska och tanka på kortet men hon glömde nog bort att jag sa att jag skulle ha väskan också. För sen gick jag och ställde mig bredvid kassan och trodde hon skulle ge mig den.. nehe… då tar hon nästa kund.. jaha tänkte jag, hon tar väl den emellan bara. Hon kollar lite konstigt på mig typ ”vad gör du”, jag kollar tillbaka ”vad gör DU”.. sen tar hon nästa kund och jag lägger då in, hallå, min väska, skulle jag få tillbaka den? :P Då säger hon, men gud.. du såg så annorlunda ut nu med barnvagn och grejer. Vadå barnvagn? Hon pekar på en kille bakom mig och tror att jag är i sällskap med honom… tillslut börjar hon asgarva när hon inser att han inte alls var med mig. Aaah det var kul. Låter inte så kul här kanske, men det var faktiskt väldigt kul. Då var det bara att springa med min tunga väska för att hinna med tåget, hann precis ;)

När jag sedan kom till Emma kom precis en annan kille som trodde att festen redan börjat så där vart det inge vila heller. Var bara att hoppa in i duschen snabbt och byta om sen kom det mer folk, första drinken startade alltså redan vid 4 tiden. Sen vart det fest med dans och massa nya människor. Var kul! Emma hade sedan bokat VIP bord på en klubb som sedan visade sig att de hade gaynight på lördagar. Det var bara vackert gå in ändå och fortsätta festa, men det var skit kul. Man slapp de slibbiga killarna, men tjejerna ersatte istället det. Haha

Juste.. jag hade fått låna ett tunnelbanekort av en kollega som jag tankade på så jag kunde använda det ett dygn. Tror ni inte att jag glömde det hemma hos Emma när vi skulle ner, så jag kände mig så jäkla dum när jag smög in på både bussar och tåg utan att dra det där jävla kortet. Trodde vakterna skulle komma och ta mig eller att busschauffören skulle kasta ut mig. Man har ju sett tunnelbanan ;o haha! Ångest, men det gick också bra.

 
 

Idag plockade vi sedan undan lite och sen kom Emmas familj som skulle fira Emmas 20 års dag! Vart lite fika och sen kom Sofie och hennes kusin och hämtade mig, så drog vi hem till Avesta igen.

Har vart en väldigt intensiv men kul helg!

Sen fick jag iaf komma hem till min älskade och saknade Mattias, han bjöd ut mig på middag på O´learys och det var väldigt mysigt. Har nu myskväll till Män som hatar kvinnor.  

 

 

Puss och godnatt

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0