Ett klipp från P1

 Skulle till gymmet igår efter jobbet, men när jag kom hem så la jag mig i soffan en sväng med Mattias och vilade lite.... sen somna vi båda två...! Tre timmar senare vaknar vi och sovit bort hela kvällen. Så vart inge gym då tyvärr, resten av kvällen tog vi det bvara lugnt framför tv:n.
Idag har jag vart på stan och fikat med Emma, var väldigt trevligt och det var längesen vi sågs nu så var kul! :)
Åkte sedan och handla maten inför kvällen, blir ju som sagt spelkväll här ikväll med Mattias jobbarkompis och hans tjej.
 
På tal om nått annat så lyssnade vi på ett klipp från P1 som var helt sjukt, lyssna på denna! (Och tydligen så är man rasist enligt vissa för att man reagerar när man hör detta klipp.)
 
 
Om det här klippet hade handlat om något helt annat, som att hästar får göra "detta" medans hundar bara får "detta" och man hade reagerat på att det vart orättvist så hade det inte alls blivit någon hysteri över att man reagerar som man gör. Men så fort det handlar om invandring eller någon annan hudtyp så är man rasit om man reagerar på att saker är orättvist. Hoppas ni förstår hur jag menar. Är svårt att förklara. Men blir så jävla förbannad men ändå road när folk antyder att man är rasist bara för att man reagerar på att vissa saker är som det är idag i samhället. Det är roande för det är dem som tycker detta är okej som är rasiter.
(Vet inte om allt som sägs i klippet är 100% sant, men om detta stämmer så tycker jag iaf att det är sjukt)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0