När tjejerna på skolan bär klädesplagget distraheras killarna

 Vad fan är det här för jävla påfund?!?
"När tjejerna på skolan bär klädesplagget distraheras killarna", alltså kan killarna tänka med nått annat en kuken för en gångs skull, okej nu låter det som att jag dömmer alla... men det gör jag verkligen inte. Men blir bara frustrerad när jag läser sånt här. Distraherar killar för att man bär tajs eller leggins är sjukt. Kvinnoförnedrande!!
 
 
När eleverna kom tillbaka till skolan efter sommarlovet hade rektorn infört nya regler.

På Skyview high school i Montana i USA är det inte längre tillåtet för eleverna att bära leggings, vilken Ktvq rapporterade om tidigare i höstas.

Anledningen? När tjejerna på skolan bär klädesplagget distraheras killarna.

– Vi behöver en miljö som främjar lärandet, har rektorn på skolan, Deb Black, tidigare sagt till Ktvq.

►Proteststorm mot klädkod: ”Föder våldtäktskultur”

I reglerna står att ”leggings och tajts INTE är byxor” och att plagget endast får bäras tillsammans med till exempel kjolar eller klänningar. Leggingsförbudet har orsakat protester på skolan.

– Jag tror att förbudet kristalliserar sexism och kvinnohat som har blivit förhärskande i samhället. Det lär oss att vår kropp är någonting vi ska dölja och att en mans utbildning är viktigare än en kvinnas, sa en elev vid en protest tidigare i höstas.

Förbudet har inspirerat fler skolor i området att ta efter klädkoden.
Källa: Metro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0