Krasch

 I måndags efter jobbet var jag till Melinda D och drack lite te, satt och snacka i några timmar. Alltid trevligt! :)

Tisdagen var en helvetesdag! Kalls som fan på morgon, skrapa rutorna och satte mig i bilen på morgonen. Såg himla dåligt ut för solen blända mig och det var väldigt svårt att se ut från rutan. Är bara en liten bit på vägen som är sådär, sen åker jag med solen där bak.. så jag åker ändå. Ser trottoaren och en mötande bil. Försöker hålla avståndet till trottoarkanten så jag inte är för långt ut på vägen och missar helt att en bil stannat mitt i vägen för att torka sina rutor. Kör rak in i hans bil ;o Går ut och det är en 80 årig man som jag möter. Han såg nämligen ingenting heller… fyfan vad hemsk man kände sig. Jag skulle ju också stannat eftersom jag inte såg hela körfältet klart. Ringer Mattias så han kommer och hjälper mig. Vi går upp till gubben och skriver på skadeblanketter. Sedan städar vi undan glas och grejer från vägen och får undan bilen till vår parkering. Min bil vart helt förstörd på ena framsidan. :’( Min första tanke var; åh nej, vad har jag kört på?!!? Jag kommer få köpa en helt ny bil till honom och mig. Tur det finns försökringar säger jag nu!

 

När vi gjort klart de så kör Mattias ner mig till jobbet och jag får jobba några timmar.

Efter jobbet gick vi förbi Mattias moster Eva med en blomma, hon fyllde nämligen år. Så ar lite kalas där och vi vart bjudna på smörgåstårta. Efter en timme hämtade vi upp Stefan och åkte mot Långshyttan för att fira vår kusin Sandra som fyllde 18 år. Grattis där också! :)

När vi kom hem på kvällen så plockade vi ut alla saker ut bilen och körde den till Krylbo verkstad.  Hoppas de gör ett snabbt beslut på om vi får den utlöst eller om de kommer fixa den.

Idag är det onsdag och jag får GÅ till jobbet igen, drygt när man inte är van att gå… vill ju bara hem snabbt efter jobbet. Idag fyller min lillasyster Rebecca 20 år. Så vi ska och fira henne idag. Stort grattis till dig också! <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0