Sjukhus - bygge - besök

I onsdags kom Melinda över på besök en sväng, var trevligt att ses. 
Thilo och Melinda 
Min lillasyster viktoria kom även över och hälsa på. 
Sen var jag och Mattias med Thilo på babymassage med föräldragruppen. De andra barnen låg lugnt och stilla och njöt av massagen, Thilo var ledsen och skrek så han fick inte vara med på massagen eftersom man inte masserar barn som är ledsna eller sover. Så mata honom, bytte blöja och spydde ner hela golvet sen var vi redo när alla andra var klara. Haha! Men som tur var så var rummet ledigt efter så vi var kvar lite längre och körde, hann med att massera ett ben iaf innan han tröttna på att ligga där ;) men vi avslutade det hemma och och Thilo sov som en stock den i fler timmar på balkongen. Tror det kan vara bra det där, blir avslappnad och sover bra sedan. 

Igår kom Gerda och Tilde på besök. 
<3
Nöjd kille med sina leksaker 

Senare var jag, Mamma, Lovisa och Joel till sjukhuset för att hälsa på morfar.  Förra söndagen när jag fyllde år kom de för att fira oss, allt var som vanligt.. Prat- och retsamma morfar. När de kommit hem på kvällen sen åker morfar på en stroke och ambulansen kommer. Han har vart på sjukhus sedan dess. Han har förnärvarnade tappat talförmågan, han kan bara säga ja och nej. Det var otroligt jobbigt att se honom sådär hjälplös. Vit i ansiktet och hängig. Fanns inte mycket kvar av stackars morfar. <3
Efter ett tag så började vi spela kort, det var roligt, det tycker morfar om också. Då kom även några små leenden fram (när han vann, då blir han stolt och sträcker på sig, haha) och de värmde i hjärtat. Det var riktigt kul att vi kunde spela lite, han är inte helt med så ibland la han lite galet med korten men det var bara att strunta i det.
När vi gått därifrån brister Lovisa i gråt och vill att morfar ska bli bra igen, hemskt när man är van med en sån pratglad och sprallig morfar annars. Jag hade också gråten i halsen när vi gick därifrån men för Lovisa och Joels skull så försöker man vara stark. 

Idag har vi vart hos Enoksson hela dagen, hjälpt honom att gräva och fixa på gården. Jag har mest tagit hand om Thilo men lite kunde jag bidra med iaf. Har vart en trevlig dag och Thilo har vart så duktig så. Legat länge i vagnen (vaken dessutom :o ) . 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0